X

kwalifikacja wstępna
szkolenia okresowe
U NAS NAJSZYBCIEJ !!!
EGZAMIN EXPRESS



Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Poleć znajomemu Drukuj PDF

Jesteś tutaj: Strona główna > Odbiór prawa jazdy



Prawo jazdy odbieramy w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego lub Urzędu Miasta właściwego dla miejsca naszego stałego zameldowania. 

Po pozytywnie zdanym egzaminie Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego, w którym zdawaliśmy egzamin, wysyła do Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego lub Urzędu Miasta właściwego dla miejsca naszego stałego zameldowania komplet dokumentów:
  • wniosek o wydanie prawa jazdy (wniosek wypełniamy zapisując się na kurs prawa jazdy w Ośrodku Szkolenia Kierowców - formularz, wzór wypełnionego wniosku oraz objaśnienia do wniosku znajdziesz w zakładce wymagane dokumenty)
  • zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami 
  • zaświadczenie o ukończeniu kursu wydane przez Ośrodek Szkolenia Kierowców
  • zdjęcie
  • zaświadczenie o pozytywnym wyniku egzaminu wydane przez Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego
Pełną listę Wydziałów Komunikacji z woj. śląskiego znajdziesz w zakładce ważne adresy. Wydział Komunikacji sprawdza dokumenty i przesyła dane do Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych celem wykonania dokumentu. 
Status sprawy można sprawdzić na stronie: www.kierowca.pwpw.pl.
 
Wystarczy podać numer PESEL, imię (wpisujemy tylko pierwsze imię) i nazwisko (w przypadku podwójnych nazwisk wpisujemy pierwsze nazwisko lub oba nazwiska oddzielone spacją lub myślnikiem).
Czas oczekiwania na prawo jazdy wynosi według prawa do 30 dni. W praktyce zazwyczaj dokument jest gotowy do odebrania w ciągu 2-3 tygodni.
 
Na stronie www.kierowca.pwpw.pl otrzymujemy jedną z 3 informacji:
 
1. Przyjęto wniosek - trwa postępowanie administracyjne - status informuje, że  trwają czynności wyjaśniające i sprawdzające dane wnioskodawcy lub też dokument jest  już w trakcie produkcji w PWPW S.A. 

2. Przyjęto dokument w urzędzie, dokument do odbioru - status informuje, że możemy udać się do Wydziału Komunikacji po odbiór dokumentu. 

3. Niepoprawne dane, brak spraw w toku lub dokument wydany - status  wyświetla się gdy: 
- na stronie wprowadzono błędne dane 
- wniosek nie został jeszcze wprowadzony do systemu (w celu uzyskania wyjaśnień należy skontaktować się z Wydziałem Komunikacji właściwym dla miejsca naszego stałego zameldowania)
- dokument został już wydany.

Statusy na stronie www.kierowca.pwpw.pl wyświetlają się jeszcze przez 40 dni od momentu odebrania dokumentu z urzędu. Następnie sprawa dotycząca odebranego dokumentu jest usuwana z systemu.